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(인도네시아) 헬스케어서비스 향상을 위한 정부의 5가지 전략

(인도네시아) 헬스케어서비스 향상을 위한 정부의 5가지 전략 : 작성자, 카테고리, 작성일, 조회수, 정보 제공
작성자 관리자 카테고리 글로벌헬스케어산업
작성일 2016-12-21 조회수 4,465

인도네시아 정부와 지역 사회가 함께하는 전문기구는 양질의 서비스 도입을 통한 인도네시아 국민 건강 개선을 추진하고 있음. 보건부 국장 Bambang Wibowo에 따르면 향후에 국민 의료 서비스를 강화하는 것이 필수적이라고 강조함. 우선, 의료서비스는 국민 모두가 이용할 수 있어야하며, 따라서 주요의료시설의 의료진 인적자원의 공급 및 의료진 교육, 지원 및 설비(의료기기, 의약품 및 일회용기구)조달, 그리고 섬지역의 원격의료ㆍ모바일 의료서비스를 통한 원격지역 대상의 서비스혁신이 최우선적으로 추진할 계획임.



Government’s Five Strategies in Empowering Healthcare Services

The government, professional organization along with the community share similar aspiration towards Indonesian health development though high quality services. Strengthening the pillars of healthcare services is thereby essential, according to General Director of Medical Services Ministry of Health, Bambang Wibowo (31/10).

First of all, healthcare services should be made accessible for all. Human resources fulfillment, improvement of primary healthcare facilities, procurement of supporting facilities (health devices, medicines and disposable equipments) and service innovation targeting remote areas with mobile healthcare services throughout groups of island or telemedicine are among top priorities.